info@colove.nl +31 (0)6 2122 7644

Gedachtenspinsels over liefde op de werkvloer

‘Mijn’ Albert Heijn is dicht

Comments (0) CoLove Heartbeat, Klantrelaties

Ik heb een goede relatie met de Albert Heijn op Plein 1992 in Maastricht. Ik kom er gemiddeld zo’n drie keer per week. Met mij vele anderen. Hier doen wij, bewoners van het centrum, onze dagelijkse boodschappen. Hier maken wij, tussen de sperziebonen en de bloemkolen in, samen een praatje. Hier sluiten we naast de zuivelkoeling onze werkdag af. Een zuivelkoeling die zich het trefpunt van de buurt mag noemen. Dit is onze voorraadkast op afstand. (meer…)

Read more

Wat geeft jou zin?

Comments (0) Betrokken medewerkers, Bevlogen medewerkers, CoLove Heartbeat

Nou ja, zin? Deze is concreter dan zin of zingeving. Ik heb het over jouw levensdoel! Zoals een organisatie een ‘why’ heeft, heb jij dat ook. Misschien heb jij je ‘why’ of ‘purpose’ gevonden. Wellicht ook vraag jij je af wat je nu eigenlijk waarom doet. Bij die laatste schaar ik mezelf. In zoverre dat ik mezelf op het verkeerde been had gezet. Totdat ik recent ontdekte dat het er al die tijd al was; mijn levensdoel. Ik wist alleen niet hoe het te verwoorden. De Ted-talk van Adam Leipzig ‘Purpose in 5 minutes’ hielp me om mijn levensdoel in woorden te vatten.

(meer…)

Read more

Pizza om productiviteit te stimuleren

Comments (0) Betrokken medewerkers, Bevlogen medewerkers, CoLove Heartbeat

De afgelopen week dook er op verschillende plaatsen berichtgeving op over een pizza om productiviteit te boosten. Onderzoek in Israël wijst uit dat een pizza effectiever is dan een bonus. Dat is voor CoLove niet nieuw. Het is 1 van de 5 manieren om zelf toe te passen om productiviteit, plezier en innovatie te stimuleren op de werkvloer. (meer…)

Read more

Managen = verbinden

Comments (0) Leiderschap, Verbonden organisaties

Tijdens het gastcollege ‘Managen vanuit het hart’ aan de Hogeschool van Rotterdam komt delegeren aan bod. Bijna unaniem roepen de 3e jaars studenten dat ze delegeren lastig vinden. Loslaten is vertrouwen durven geven. Dit betekent dat een project misschien anders verloopt dan jij voor ogen hebt. Dat je misschien een keer een deadline niet haalt, tja dat hoort bij het proces. (meer…)

Read more

Gulpener in gesprek met CoLove over de liefde

Comments (0) CoLove Heartbeat, CoLove-Principe, Interview

Een interview met CoLove over werken vanuit het hart in ‘Puurzaam’. Het magazine van Gulpener sluit aan bij de missie van de brouwerij. Bij de gedachte dat je pas echt van iets kunt genieten als het met liefde is gemaakt. Nicoline Wisse Smit deelt haar inzicht over het toepassen van liefde op de werkvloer. (meer…)

Read more

Houden van je zure ik

Comments (0) Liefdesgedachte, Verbonden organisaties

Enkele weken geleden met CoLove bij een event. Een soort meet & mix standjes in het randprogramma. Wij besloten om niet enkel mooi te zijn, maar de aanwezigen iets mee te geven. We vroegen vrouwen naar hun minste eigenschap. Daagden ze uit om stil te staan bij al het goede dat tegenover zo’n eigenschap staat. Ik noemde zelf direct zijn als slechte eigenschap. Die eigenschap werd door 21% van de aanwezigen genoemd en behaalde daarmee een tweede plaats in de top 3 van slechte eigenschappen. Het kostte me geen moeite om de positieve keerzijde van mijn slechte eigenschap te benoemen. Ik had echter niet verwacht de dag te verlaten met een andere slechte eigenschap, namelijk niet snel tevreden zijn. (meer…)

Read more

Vrouwen halen het slechtste boven

Comments (0) Interview

Nederlandse zakenvrouw is ongeduldig en direct

Op 24 maart was CoLove aanwezig bij het Liefde, Lef en Leiderschap event van Young Girls Community (YGC). CoLove moedigde de aanwezigen aan om op ongewone wijze de verbinding aan te gaan. De zakenvrouwen gingen op zoek naar elkaars mindere eigenschappen. Dit vanuit de gedachte dat verbinding begint bij zelfkennis en acceptatie. Dit resulteerde in het inzicht dat 38% van de Nederlandse zakenvrouwen ongeduld als slechtste eigenschap ziet. Op de tweede plaats staat directheid. (meer…)

Read more

‘Jullie?’ Ik ben de NS niet!

Comments (0) Betrokken medewerkers, Bevlogen medewerkers, Klantrelaties, Organisatiecultuur

Misschien ben ik ouderwets. Maar ik gebruik het grote bord in de stationshal om te weten op welk perron mijn trein vertrekt. Dat deed ik althans, want het bord met ‘departures’ is niet meer. En dus loop ik onder het voormalig bord door naar één van de twee infohokjes in de stationshal. Ik informeer op welk perron mijn trein vertrekt en vraag aansluitend: ‘Waarom hebben jullie dat bord niet meer?’ De vrouw in het hokje kijkt me verschrikt aan en antwoordt: ‘Jullie?’ Daarna wijst ze me erop dat de vertrekkende treinen tegenwoordig bij de automaten links hangen en meldt dat mijn trein vanaf 10b vertrekt. Wat blijft hangen is verbazing over het ‘jullie’. Een ‘jullie’ als in ‘Hallo, ik ben de NS niet!’ Maar als die mevrouw in dat blauwe pak met sjaaltje en logo op de borst de NS niet is, wie dan wel? (meer…)

Read more

Liefdesbrief aan Etos: flirten en vertrouwen

Comments (0) Klantrelaties, Liefdesbrief, Organisatiecultuur

Lieve Etos,

Terwijl ik trots met mijn dikke buik rondliep, flirtte jij. Je nam me mee in het landschap van babyproducten en vertelde me hoe ik met babyzegels kon sparen voor items voor mezelf. Hormonen gierden door mijn lijf, ik kon je aandacht goed gebruiken. Je herkende me als ik binnen kwam en informeerde keer op keer naar mijn groeiende buik. (meer…)

Read more

Meer blog berichten